Guten Abend! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Renate Bos - WaarBenJij.nu Guten Abend! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Renate Bos - WaarBenJij.nu

Guten Abend!

Door: Renate Bos

Blijf op de hoogte en volg Renate

05 Februari 2014 | Oostenrijk, Wenen

Oké. Ik heb al het een en ander geleerd. Als eerste moet je in het vliegtuig op je eigen stoel gaan zitten, en niet in de rij erachter. Want dan veroorzaak je file. Ook moet je zorgen dat je je koffer zo’n beetje boven je hoofd in het vak legt in plaats van drie rijen naar achteren, want dan veroorzaak je na het landen, ook file. Ook moet je op het vliegveld van Wenen niet bijna je buddy voorbij lopen die met een fleurig bord met “Renate” in koeienletters, met smart op je staat te wachten. Maar gelukkig kwam alles goed en heeft mijn vriendelijke buddy mij gisteravond keurig in mijn nieuwe kamertje afgezet. En wat voor kamertje! Heel ruim, lounge-stoel, tv, grappige bedbank en een grote kast. Ook heb ik zelfs een Pixar bureaulamp!

Het meisje met wie ik de keuken en badkamer deel, is erg aardig. Volgens mij komt ze uit China, maar dat weet ik niet zeker omdat haar Engels niet heel duidelijk is. We hebben alleen gisteravond even gesproken. Ze zei dat ze nog maar een maandje bleef. Ook gaf ze me een mooi handgemaakt touwtje met een roze vlinder er op geborduurd. Ik gebruik hem nu als sleutelhanger. Ze is alleen niet erg spraakzaam, ik denk dat ze een beetje verlegen is.

Vanmorgen heb ik mijn kamer wat knusser ingericht. Met de Kever-posters die ik thuis uit een kalender had geknipt, ziet mijn kamer er (vind ik) gezellig uit. Ook heb ik toen mijn boodschappen gedaan, en weer iets geleerd. Weense supermarkt-kaas smaakt niet als Nederlandse kaas, OOK NIET als er Gouda op de verpakking staat. ’S Middags heb ik een LAN-kabel gekocht en toen had ik ein-de-lijk internet. Klinkt een beetje dramatisch, maar als je geen internet hebt, op een plek ver van huis en waar je niemand kent, dan voel je je best eenzaam. Ook al was ik maar internet-loos voor een avond en een ochtend.

Zo. Daar zit ik dan. Achter mijn laptopje op mijn eigen Weense kamertje. Een klein beetje teleurgesteld omdat ik net een eitje wilde bakken, maar op een of andere manier werd de kookpit niet warm genoeg en leek het eerder op een smerig ei-soepje. Hopelijk lukt het me morgenochtend om een lekker eitje te koken anders vind ik het wel een beetje bedroevend keukentje. Maar goed, dat zien we dan wel weer. Eerst maar eens de douche uitproberen nu. DOEIII

Groetjes uit Wenen.

  • 05 Februari 2014 - 21:43

    Wessel Ferwerda:

    Fijn dat je een goede reis hebt gehad en dat het ophalen goed was geregeld,
    Hebben je adres gevonden op Google, niet zo ver van het mooie park Prater.
    Misschien had je geen geduld genoeg om een ei te bakken.
    Voor mij was het ook een spannende dag: vanmorgen een nieuwe vulling in een kies en om 18.00 gekeurd voor mijn rijnpatent. Goedgekeurd!!!!!!!!!!! ik mag weer 15 maanden varen.
    Welterusten voor straks en "Wordt vervolgd" Opa en Oma F

  • 06 Februari 2014 - 00:09

    Oopenoomterp:

    mwah zijn net in winterberg geland maar de sneeuw is niks dus dat wordt wandelen. auch grusse dus hoop dat je duits met sprungen vooruit gaat xxxxxxxxxxxxxxxxxxoopenoom

  • 06 Februari 2014 - 10:19

    Myrna :

    Heel veel plezier en succes Renate! Xx Myrna

  • 06 Februari 2014 - 20:32

    Peter En Mariska:

    Guten Abend frohlein, wie geht es dir? We lezen gezellig mee hoe unsere tolle nichte Vienna erlebt! Leuke spannende en nieuwe ontdekkingen in je junge leben..! Viel Spaß und liebe erwünscht. Küsse von Andijk!

  • 06 Februari 2014 - 21:24

    Sytske:

    Hoi Renate, ik ben de collega van je moeder en ik mag je weblog meelezen van haar. Leuk!
    Vind dat je best een goede start hebt, zo in je eentje. Veel plezier en succes in Wenen.
    Sytske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

Hoi, hier doe ik verslag van mijn avonturen in Wenen en omgeving waar ik vanaf 4 februari tot 30 juni 2014 zal verblijven.

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 3697

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 30 Juni 2014

Studeren in Wenen

Landen bezocht: