Een omweg en een versierde magnetron - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Renate Bos - WaarBenJij.nu Een omweg en een versierde magnetron - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Renate Bos - WaarBenJij.nu

Een omweg en een versierde magnetron

Door: Renate Bos

Blijf op de hoogte en volg Renate

20 Februari 2014 | Oostenrijk, Wenen

Even een ding waar ik wel trots op ben. Ik heb in de afgelopen weken nog geen enkele keer gesnoept of gesnaaid. Ik heb ook helemaal geen snoep/koek/chips in huis. Als ik lekkere trek heb, dan eet ik fruit, crackers of drink ik chocomelk of thee. Wees maar niet bang, ik ben niet extreem aan het lijnen, maar ik vind het gewoon zonde van mijn geld om er snaai van te kopen.

Wel wil ik een goede conditie houden, dus neem ik wat vaker de gewone trap in plaats van de lift of de roltrap. (Ze hebben hier heel veel trappen! ) Ook is boodschappen doen bij de Lidl een goede exercise, want daarvoor moet ik een pittig stukje omhoog lopen. Als het wat warmer wordt wil ik gaan hardlopen in de parken van Wenen.

Afgelopen dinsdag was er iets gebeurt bij de metrohalte Westbahnhof. Helaas heb ik niet kunnen achterhalen wat er nou precies aan de hand was, maar er waren wel brandweermannen met een brancard en dokterstassen. Om naar huis te komen heb ik toen een alternatieve route genomen. Het heeft me een halfuur meer dan anders gekost, maar heb wel weer een ander deel van de stad gezien. Het laatste stuk deed ik met de “Bim Bim”. Zo noemen ze de tram hier, vanwege het getingel dat het voertuig maakt als hij wegrijdt. Sommige trams zijn antiek, met een bouwjaar uit de jaren zeventig.

Voor de rest had ik deze week mijn eerste echte lesweek. Nou ja, week, drie dagen. Ik heb al sinds gistermiddag weekend. Het beviel me wel, alleen moet ik erg wennen aan de lange lessen.( Sommige duren wel drie en een half uur achterelkaar!) Het schoolsysteem is hier heel erg anders dan in Nederland. Ze geven bijvoorbeeld maar cijfers van 1 tot en met 5, waarvan de 1 uitstekend is en de 5 een onvoldoende. Ik vind het nu nog een gek idee om een 1 te halen en er trots op te zijn.

Verder heb ik tot nu toe minder geblunderd dan vorige week, maar de week is helaas nog niet om. Vanmorgen zat ik zo te dromen in de metro dat ik mijn halte voorbijreed. Toen moest ik een stuk teruglopen. Ook wilde ik van de week doperwtjes opwarmen in de magnetron, maar deze groene balletjes bleken het imago van popcorn te bezitten, waardoor ze al binnen anderhalve minuut de binnenkant van de magnetron gingen versieren.

Vanavond staat er een Ladies Night op de agenda, en zaterdag ga ik met (bijna) de hele groep met de bus naar Bratislava. Uiteraard laat ik jullie in mijn volgende blog de ins en outs van deze trip weten!

Groetjes uit Wenen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

Hoi, hier doe ik verslag van mijn avonturen in Wenen en omgeving waar ik vanaf 4 februari tot 30 juni 2014 zal verblijven.

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 3694

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 30 Juni 2014

Studeren in Wenen

Landen bezocht: