De stad verkennen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Renate Bos - WaarBenJij.nu De stad verkennen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Renate Bos - WaarBenJij.nu

De stad verkennen

Door: Renate Bos

Blijf op de hoogte en volg Renate

07 Februari 2014 | Oostenrijk, Wenen

Moed verzamelen, dat is wat ik constant doe dezer dagen. Als je dat hebt gedaan dan krijg je het gevoel alsof je de wereld aankan. In mijn geval ging het om de prachtige stad Wenen. Ik heb meerdere keren de waarschuwing gehad dat de mensen hier wat nors en onaardig tegen buitenlanders konden zijn. Toen ik vandaag mijn OV-kaart voor de komende vijf maanden ging kopen (MAAR 150 euro!), waren ze inderdaad behoorlijk ongeduldig. En ik denk niet dat ik ze heb opgevrolijkt toen bleek dat er de eerste keer te weinig geld op mijn rekening stond. Oeps. Het geld vliegt eruit. En er komt helaas nog niet zo veel binnen. Hopelijk wordt dat de komende weken beter.

Gisteren heb ik mij, met hulp van mijn buddy, ingeschreven bij de gemeente. Vervolgens zijn we samen de stad in gegaan en hebben daar sushi gegeten samen met een vriendin van haar. Die vriendin bleek heel veel kennis van de stad te hebben en heeft me de rest van de middag een personal tour door het centrum van Wenen gegeven. Zo ontzettend mooi allemaal!

Om de schoonheid van Wenen vast te leggen ben ik vandaag op mijn eigen houtje naar het Wiener Stadtpark geweest en heb daar gefotografeerd. De twee mooiste foto’s vinden jullie hier: http://500px.com/photo/60293944 en hier: http://500px.com/photo/60296124 . Je kunt hier echt prachtige beelden schieten, en lekker experimenteren met je camera. Dat ga ik de komende tijd ook veel doen heb ik besloten. Ik denk dat ik aan het eind van deze vijf maanden een fotoalbum maak.

Ook heb ik vandaag de andere Nederlanders ontmoet, samen zijn we met zeven meiden. ’t Was wel weer even fijn om Nederlands te praten, in plaats van je hersens op volle toeren te laten gieren om verstaanbaar Engels te spreken. Zondagavond zullen we elkaar beter leren kennen tijdens een etentje.

Oh en over eten gesproken! De kookpitten doen het prima, moest alleen de knoppen de andere kant op draaien om de pitten heter te maken. EUREKA! Vanavond heb mijzelf culinair verwend met oer-Hollandse piepertjes en worteltjes. Het was zeer tasty.

Het is mislukt om er vandaag een chronologisch verhaal van te maken, maar ik hoop dat jullie me dat vergeven. WORDT VERVOLGD.

Groetjes uit Wenen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

Hoi, hier doe ik verslag van mijn avonturen in Wenen en omgeving waar ik vanaf 4 februari tot 30 juni 2014 zal verblijven.

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 3710

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 30 Juni 2014

Studeren in Wenen

Landen bezocht: