Ein, Zwei, Drei, en negen dagen zijn voorbij - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Renate Bos - WaarBenJij.nu Ein, Zwei, Drei, en negen dagen zijn voorbij - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Renate Bos - WaarBenJij.nu

Ein, Zwei, Drei, en negen dagen zijn voorbij

Blijf op de hoogte en volg Renate

13 Februari 2014 | Oostenrijk, Wenen

Woensdagmorgen lag ik heerlijk rond een uurtje of tien te snurken in mijn bedje, toen ik plotseling werd gewekt door de deurbel. Ik besefte het niet meteen, maar toen ik Duitssprekende mannen in de keuken hoorden, schoot het me weer te binnen. O JA! Shit, de elektriciens! Er hing sinds maandag een briefje naast de lift dat ze woensdag of donderdag de elektriciteit in de kamers zouden checken. Maar ik had nooit gedacht dat ze ’s morgens zouden komen. Half in paniek probeerde ik wanhopig mijn kamer en mijzelf (zonder enig resultaat) te fatsoeneren, maar al snel werd er op mijn deur geklopt en kwamen er drie mannen binnen. Binnen drie minuten werden alle stopcontacten gecontroleerd en genoteerd. Alles deed het prima. Toen ze weer weg waren, kon ik eindelijk bijkomen van het gênante moment. Toen mijn hartslag na een aantal minuten was gehalveerd kon ik er wel om lachen, en had ik weer wat geleerd: Zorg dat je altijd goed bent voorbereid op invallen in je kamer.

Sinds maandag krijg ik samen met alle andere internationale studenten een Oostenrijkse cultuur-cursus. Bar interessant, alleen spreekt de docente slecht Engels. Maar deze cursus gaf mij wel de gelegenheid om de andere studenten beter te leren kennen. We zijn een hele diverse groep met onder andere Canadezen, Mexicanen, Denen, Duitsers, Noren, Fransen, Russen en eenlingen uit landen als Turkije, Kroatië, Hongarije, China en Japan. Het is fijn dat iedereen contact zoekt met anderen en niet alleen met zijn of haar landgenoten.

De komende maanden zullen geweldig worden. Er wordt namelijk door de Erasmus Student Network veel georganiseerd. De komende weken zullen we schaatsen, sleeën skiën en feesten. En als het warmer wordt, wordt er nog meer georganiseerd. Morgenavond gaan we met z’n allen uiteten, ik vind het wel een beetje spannend maar tot nu toe kan ik het wel met iedereen vinden, dus het wordt zeker gezellig.

Voor de rest gaat het hier zijn gangetje. Ik moet nog wel wennen aan het feit dat eten koken, afwassen, kamer netjes houden en boodschappen doen tijd kost. En ik ga ook nog meerdere keren per dag naar de supermarkt omdat ik de helft was vergeten. Toch heb ik ook het een en ander goed voor mekaar gekregen. Zo heb ik nu een schoolpas, ESN-card én een Oostenrijkse bankrekening. Dat laatste heb ik vandaag geregeld. Het was nog een hele klus om het kantoor van de bank te vinden, maar met wat hulp van een aantal Mexicanen uit de groep heb ik het kunnen vinden (na een half uur). Het bleek achteraf maar vijf minuten lopen vanaf het metrostation. Ach, het was goed voor de beentjes.

De tijd gaat veel te snel hier. Ik krijg nu al het gevoel van “Ik wil nog niet naar huis”. Gelukkig maar, want ik moet nog even.

Nou dit was hem weer. Niet getreurd, ik hou jullie ook de komende tijd op de hoogte van AL mijn blunders en avonturen.

Groetjes uit Wenen.

  • 14 Februari 2014 - 12:43

    Wessel Ferwerda:

    Fijn dat je het naar je zin hebt, dinsdag zit al 10% van je tijd daar er op.

  • 15 Februari 2014 - 11:34

    Gre :

    Goh meid wat leer je veel.
    fantastisch wat je allemaal beleeft ,als je thuis komt kun je zo op kamers:)
    Ik hoop wel dat je wat AAN had toen je bezoek kreeg ven die drie mannen,
    Het was zeker erg nodig om dit met z,n drieen te doen !!!!!!!
    Volgende keer gewoon zeggen dat ze even geduld moeten hebben hoor!
    Dat is veel minder stressssssss
    Liefs van ons hier thuis , je sax mist je xxxxxxxxxxxxjes van ooop en ooom


  • 16 Februari 2014 - 20:52

    Leonard:

    Hahaha drolll, mooi dat je het naar je zin hebt!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

Hoi, hier doe ik verslag van mijn avonturen in Wenen en omgeving waar ik vanaf 4 februari tot 30 juni 2014 zal verblijven.

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 3709

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 30 Juni 2014

Studeren in Wenen

Landen bezocht: